Heropening Speeltuin Vereniging Crooswijk

Feestelijke Heropening Speeltuin Vereniging Crooswijk

OP WOENSDAG 20 JUNI 2018 WERD SPEELTUIN CROOSWIJK FEESTELIJK HEROPEND. KINDEREN MET HUN (GROOT)OUDERS WAREN VAN HARTE WELKOM. GRATIS TOEGANG!
De afgelopen maanden werd de speeltuin opnieuw ingericht, met nieuwe toestellen, zoals een mooi Kasteel van Kompan-Speeltoestellen en een Air-trampoline. Zo kunnen de kinderen, jong en oud, veilig spelen zoals bij ons voorop staat.

Programma
De Officiële Opening begon om 13.00 uur, met een woordje van onze voorzitter Willem van Bracht. Daarna een swingend openingsfeestmet de fantastische brassband Dream Team. Na de opening werden de nieuwe toestellen officieel in gebruik genomen. Speeltuin Crooswijk werd heringericht,  met nieuwe speeltoestellen, zoals het Kasteel en de Airmountain, een soort van veilige trampoline. Bovendien werden speeltoestellen, waar nodig, gereviseerd. Ook nieuw is het openlucht (amfi)theatertje, vlakbij het clubhuis, dat ruimte moet gaan bieden aan optredens van, bijvoorbeeld, Circus Rotjeknor en de toeschouwertjes.  Dat alles omdat Speeltuin Crooswijk, behalve een plezierige, ook een veilige plek moet zijn voor kinderen om te spelen. GKB Realisatie (www.gkbrealisatie.nl) had een flinke klus aan de herinrichting van de Crooswijkse speeltuin, die vorig jaar het 85-jarig bestaan vierde. Woensdagmiddag was natuurlijk hét moment voor de feestelijke heropening van een speeltuin en zó gebeurde het, op woensdag 20 juni jl. Voorzitter Willem van Bracht sprak een woordje en dat deed lid van de Gebiedscommissie Kralingen-Crooswijk Oktay Ünlü ook. Hij droeg het gedicht ‘De straatjongen uit Rotterdam’ voor. Zie onderaan. Aan hem viel de eer te beurt om het rood-witte afzetlint door te knippen. De grote schaar werd hem aangereikt door Beth, echtgenote van Willem van Bracht. Het lint lag nog niet op de grond of de kinderen stormden massaal af op het gloednieuwe Kasteel. Het rood-witte afzetlint is nog overvloedig aanwezig in de speeltuin maar nog noodzakelijk om het pas ingezaaide gras te ontzien. Het uitgebreide feest voor de kinderen duurde tot vier uur ’s middags. Daarvoor was Four Sweet Entertainment (zie Facebook) ingehuurd. De Rotterdamse brassband Dreamteam Showtime (zie Facebook) trommelde en trompetterde dat het een lieve lust had.

De straatjongen uit Rotterdam

De Blaak Coolsingel De wereldhaven de Skyline de Kuip
Ik kan het niet missen
Kom niet aan mijn stad