Oprichting

Speeltuin Vereniging Crooswijk is opgericht op 27 oktober 1932 in het Kralingse Bos. Een initiatief van enkele scholen en ouders, die de behoefte aan een speelplaats voor kinderen waarmaakten.
Binnen zeer korte tijd waren enkele honderden gezinnen lid van onze vereniging en meldde menig ouder zich aan als vrijwilliger om toezicht te houden op de kinderen tijdens het spelen en om hen te begeleiden tijdens diverse sporten, zoals voetbal. In 1953 breidde onze vereniging uit naar het Schuttersveld. Inmiddels 86 jaar later is onze speeltuin nog steeds een heus speelparadijs voor jong en oud, mede mogelijk gemaakt door de inzet van onze vrijwilligers.

VRIJWILLIGER WORDEN?

Zou u zelf graag vrijwilliger willen worden op onze speeltuin? Dan kunt u altijd contact opnemen of één van onze vrijwilligers aanspreken.

Onze Vrijwilligers
Willem van Bracht – Beth van Bracht-Ricamata  –
Tiny Hartog – Helma Melgert
Oproep Vrijwilligers:
Irwan – Wim de Ridder –
Beheerder – Azra Sahdan (BSW)

Het Bestuur van Speeltuin Vereniging Crooswijk

Willem van Bracht
sinds 2007
sinds 1965
Tiny Hartog
Secretariaat  sinds 11 April 2022

Beth van Bracht –
Ricamata

Penningmeester
sinds 2010
sinds 2000
Azra Sahdan
Toezichthouder /
Beheerder (BSW)
sinds 2012

Vanaf 21 Januari 2019 wordt roken in de Speeltuin Vereniging Crooswijk verboden tijdens openingstijden.

Waarom een rookvrije speeltuin?
Zodat jonge kinderen in de speeltuin kunnen spelen zonder dat ze meeroken of dat ze roken normaal gaan vinden.

Iedereen wil dat kinderen spelen in een gezonde en veilige omgeving.

Geen gevaar van brandwonden of kinderen die peuken oppakken en in hun mond stoppen.

Het is belangrijk dat ze een gezonde sociale norm leren.

Speeltuin Regels

• Het is verplicht om bij de toegang aan te melden bij de toezichthouder , respect te tonen, te luisteren en aanwijzingen van de toezichthouder op te volgen.
  • Het entree voor leden is gratis, graag uw ledenpas tonen. Niet leden betaalt € 1,00 euro, ook voor kinderen .
  • Heb respect voor elkaar. Samen spelen is samen delen en plezier maken.
  • Toegang tot en met 12 jaar.
  • Kinderen tot 6 jaar alleen onder begeleiding van ouders of verzorger.
  • Honden niet toegestaan.
  • Verboden (kinder)fietsen, skates , steps, of skateboarden naar binnen mee te nemen. Stal de fiets op de daarvoor bedoelde fietsrekken. ( buiten het speeltuin hek )
  • Verboden zonnepitten te eten.
  • Het is niet toegestaan zelf meegenomen eten en drinken te nuttigen in de speeltuin.
  • Gelieve uw gekochte etenswaren op het terras te nuttigen, het is verboden in de speeltuin te eten om ratten en ongedierte te voorkomen.
  • Rommel netjes deponeren in de daarvoor bestemde afvalbakken.
  • Gelieve het toilet netjes achter te laten na het gebruik.
  • Wij sluiten het hek half uur voor de sluitingstijd voor bezoekers.
  • Gelieve een kwartier voor sluitingstijd de speeltuin verlaten.
  • Toegang tot de speeltuin kan ontzegd worden bij het niet nakomen van de speeltuinregels.
  • Het betreden van de speeltuin is op eigen risico.
  • Speeltuin Crooswijk kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige vorm van letsel of schade welke door gebruik van de speeltoestellen wordt veroorzaakt.

Algemeen gedrag

Pesten, schelden, ruzie maken, slaan, spugen, schoppen, duwen of ander wangedrag wordt niet getolereerd.

De Politie wordt gebeld als onze medewerkers of bezoekers zich bedreigd voelen.

In geval van ruzie tussen kinderen of ongewenst gedrag verzoeken wij u de toezichthouder te waarschuwen.
Het zand in de zandbak is om mee te spelen, niet om mee te gooien.

Ouders/verzorgers blijven ten allen tijden verantwoordelijk en aansprakelijk voor hun kinderen.

Bij diefstal of een ander strafbaar feit wordt altijd aangifte gedaan.

Het bestuur wenst iedereen een prettig verblijf in de speeltuin toe!

Kunnen jullie deze al meezingen?

Dit liedje werd regelmatig op onze speeltuin gedraaid en is nu nog steeds een van onze favorieten!