29 november 2018 Door Beth van Bracht

Sinterklaasfeest

Sinterklaasfeest voor onze leden

Onze leden hebben genoten van de Sinterklaasviering afgelopen woensdag, 28 november. Bij het organiseren van een sinterklaasviering komt een hoop kijken. Niet alleen het huren van een Sint en Piet, ook moeten er voldoende activiteiten zijn voor de kinderen en genoeg helpende handjes. Een Sint en zijn Pieten maken natuurlijk veel indruk op alle kinderen. Toch is het daarnaast van belang dat er die dag voldoende activiteiten zijn gepland; je wilt de kinderen natuurlijk bezig houden. Clown Kim kwam ook nog Sint en Piet ballonnen brengen om het gezellig te maken voor alle kinderen.

In de zaal werd er vanaf 13.30 uur met spanning uitgekeken naar de komst van de Sint en zijn Pieten. Maar eerst kwam Clown Iriska een kort bezoekje brengen om samen met de lieve kinderen een dansje, animatie, spelletjes te doen en ballonnen mogen natuurlijk niet ontbreken. Ze hebben zelf een verjaardagstaart gemaakt voor Sinterklaas! Clown Iriska heeft iedereen even bezig gehouden en dan wordt er overgestapt naar het moment dat Sinterklaas bijna binnenkomt. De rolstoel Piet en hulp Piet kwamen eerder zodat ze nog mee kunnen doen met de spelletjes en dansjes.
Tussendoor worden kinderen die geschminkt willen worden, geschminkt met glitters door speciale gast Kimberley, heel lief. Wij zien je zeker weer terug Kim 🙂

Het bezoek van Clown Iriska

Nadat Clown Iriska was vertrokken hebben wij een korte pauze genomen zodat alle kinderen nog frietjes kunnen eten. Natuurlijk worden er dan wat sinterklaasliederen gezongen. Met het lied “Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht” kwam Sinterklaas met zijn deug Piet ook echt binnen. De deug Piet heeft een zak verstopt met kruiden noten en de kinderen probeerde de zak te vinden met de hulp van hulp Piet natuurlijk. Deug Piet moest haar excuses aanbieden aan de kinderen en deelde daarna de kruiden noten uit.  Een aantal kinderen mochten een liedje zingen voor de Sint en ook vragen stellen. Een kind vroeg hoe oud Sinterklaas is? De ene kind vroeg waarom Sinterklaas altijd zijn grote boek bij zich heeft? Kinderen waren allemaal tevreden en lief geweest en daarom kregen ze nog allemaal chocolade letters en een grote speculaas.

Iedereen mocht met Sint en Pieten ook op de foto, ouders waren ook allemaal enthousiast om zelf eigen foto te maken van hun kinderen. Sinterklaas en de zwarte Pieten namen weer afscheid waarbij iedereen het lied “Dag sinterklaasje” heeft gezongen.
Dan is het feest weer afgelopen.

Gezellig met Sinterklaas en Pieten